miercuri, 23 februarie 2011

Templul de la Campina

Buna tuturor! Sunt o fata ca oricare alta, nu ma consider speciala ci doar o persoana prea sensibila, prea avida de cunoastere dar si dornica de a impartasi cu ceilalti impresii despre aceasta minunatie a creatiei dumnezeiesti, Pamantul nostru drag! Vom explora impreuna, locuri care imi transmit un mesaj spre adevarata cunoastere.
Imi incep astfel incursiunea, pe meleaguri mioritice, si ce ar fi mai frumos decat sa debutez cu o mica prezentare a Templului de la Campina, acea creatie care releva cel mai bine legatura dintre vazut si nevazut, bazata pe o stransa relatie fiica - tata cu rolul de a transpune pe Pamant cunoasterea adevarata ce ia nastere din iubirea suprema, unica raspunzatoare a adevarului absolut.
Este cunoscut sub denumirea populara de "Templul Spiritului" si nu e de mirare intrucat intreaga constructie atat ca amplasament, ca simboluri utilizare au ca drept scop cunoasterea dincolo de limitele ei pamantene, fapt ce predispune la o intreaga evolutie spirituala.Cladirea este monument de arhitectura, proiectata si construita fiind de insususi Bogdan Petriceicu Hasdeu, la indemnul fiicei sale, care murind de tuberculosa i-a furnizat "de dincolo" informatiile necesare ridicarii unui ansamblu arhitectonic de seama, relevator al ideii de creatie divina.
La sase luni dupa plecarea in lumea de dincolo, aflat la biroul sau in fata catorva hartii albe, ilustrul sau tata, Bogdan Petricescu Hasdeu simte cum o forta careie nu i s e putea opune ii coduce condeiul pret de cateva secunde. Opridu-se din scris, constata ca pe foaia virgina aparusera cateva randuri, care aveau sa-i schimbe fundamantal cursul vietii: "Je suis heureuse; je t’aime: nous reverrons; cela doit te suffire.”Julie Hasdeu.Din acel moment, marele scriitor si savant, incepe sa gandeasca, aflat intr-o corespondenta neintrerupa cu fiica sa, constructia templului de la Campina ca loc de comunicare intre cei aflati in materie si cei aflati in cealalta stare a vietii, numita conceptual moarte. Ampla sa lucrare dictata aproape in intregime de catre spiritul Iuliei, se afla in perfecta armonie cu invataturile marilor maestrii spirituali ai omenirii, lucrari ca ale lui Hermes Trismegistos, Cornelius Agrippa sau Paracelsus.
Manuscrisele arata ca planul initial al Castelului era asemanator cu cel al unei catedrale. Treptat, el a fost modificat pana la forma finala: trei turnuri de piatra, cel din mijloc fiind domul care adaposteste templul.Orientarea Castelului este spre nord, turnul din dreapta spre est si cel din stanga spre vest.  Caragiale reda cele vazute: Usa de piatra, "loc de trecere intre doua stari, intre doua lumi, intre cunoscut si necunoscut, intre domeniul profan si cel sacru" se rotea cu usurinta, permitand accesul, invitand pe om "sa descopere misterul". Trecerea simbolizeaza "initierea la cunoastere". In traditia crestina, usa are o mare importanta caci prin ea se produce "accesul la revelatie"Usa de piatra, pe care se observa stema familiei Petriceicu, deviza familiei Hasdeu ("Pro fide et patria") si cuvintele lui Galileo Galilei ("E pur si muove"), se rotea in jurul unui ax si reprezenta intrarea principala in Castel. Este flancata de doua tronuri de piatra pe care sunt sapate cele sapte reincarnari importante ale Juliei, cele douasprezece legi si simbolurile pitagoreice (pentagrama si cele sapte cercuri).Doctrina pitagoreica a metempsihozei invata ca in masura in care sufletul este de aceeasi natura ca Totul, este vesnic ca el si rezida etern in miscare.  Pe fiecare tron se afla cate un sfinx feminin, pazitor al intrarii. In turnul din partea dreapta se gasesc: biroul savantului, camera de zi si camera pentru sedintele de spiritism.Camera pentru sedintele de spiritism era obscura si pe pereti erau pictate simboluri: un cap de inger, un triunghi, un fluture. Scarile din castel erau pictate in galben, aceasta culoare simbolizand eternitatea. In lumea crestina, scara este un simbol al posibilitatii de a urca la cer pentru ca tot ce este mai aproape de el participa la transcendenta.Scara figureaza plastic trecerea de la un mod de a fi la altul, comunicarea dintre Cer si Pamant. Iacob visa o scara al carei varf atinge cerul, pe unde ingerii lui Dumnezeu urcau si coboarau. in traditia islamica, Mahomed vedea o scara ce se inalta in Templul din Ierusalim pana la cer.
Ferestrele Castelului au, deasemenea, grilaje si vitralii taiate de o cruce, iar la interior de o parte si de alta sunt oglinzi paralele. Rolul oglinzilor paralele este unul simbolic: cu ajutorul lor, tot ce patrunde pe acolo este re - creat la infinit.
In templul de la Campina sunt gravate, la cererea Iuliei Hasdeu, legile fundamentale si eterne pe care Demiurgul ni le-a lasat ca sa putem vietui in armonie si pace, respectand Creatia si iubind Fiinta.
Legea Religioasa:
Crede...
Crede in Dumnezeu
Crede in nemurirea sufletului
Crede in darul comunicarii cu cei dusi!
Legea Morala
Iubeste si ajuta...
Iubeste si ajuta neamul
Iubeste si ajuta pe cei ce te ajuta si te iubesc
Iubeste si ajuta fara a precugeta la folosul tau!
Legea sociala:
Nu necinsti...
Nu necinsti pe tine insuti, ca sa te cinsteasca altii.
Nu necinsti pe altii, ca sa te cinstesti pe tine insuti.
Nu necinsti munca, caci munca e viata!
Legea filosofica:
Cand-atunci...
Cand faptul stii, atunci adevarul scrii
Cand nu vrei sa crezi, atunci nu poti sa vezi.
Cand cauti dovada, atunci gasesti tagada!
Muzeul a fost deschis pentru public in timpul vietii lui Hasdeu. Expozitia valorifica documente de istoria culturii: fotografii de familie, documente, manuscrise, mobilier si obiecte personale care au apartinut carturarului si fiicei sale (circa 300 de exponate) ; carte veche, tablouri infatisandu-i pe Bogdan Petriceicu Hasdeu si Iulia Hasdeu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu